پرتقال
orange
۹ آبان ۱۴۰۲
برنامه نویسی

کد نویسی با هوش مصنوعی

سینا فراشی سینا فراشی
3
telegram twitter
کد نویسی با هوش مصنوعی

کد نویسی با هوش مصنوعی

امروزه یکی از مهمترین پیشرفت‌های تکنولوژی به هوش مصنوعی اختصاص داده شده . دلیل این موضوع راحت‌تر شدن فعالیت برای عموم در حوزه‌هایی است که نیاز به تخصص دارند . به عنوان مثال ساخت تصاویر با هوش مصنوعی یکی از مخبوب‌ترین مباحث است که هر روزه به صورت عمومی توسط کاربران استفاده می‌شود . از دیگر کاربردها می‌توان به ساخت انیمیشن با استفاده از تصاویر شماست . پس این سوال به وجود می‌آید در دیگر موارد چگونه می‌توان از آن استفاده کرد ؟ چندید پاسخ وجود دارد : شاید تا چند سال آینده دیگر بحثی نباشد که AI به آن ورود نکرده باشد . ما در این مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت که چگونه و به چه شکل می‌توان با این ابزار قدرتمند برنامه نویسی کرد . و به طور کلی چگونه می‌توان با استفاده از هوش مصنوعی کدنویسی کرد؟


 

هوش مصنوعی چیست؟

یکی از سوالات متداول که بسیاری از افراد با آن رو به رو هستند این است که تعریف دقیق هوش مصنوعی چیست؟ پاسخ دقیقی که عموما بر آن متفق باشند وجود ندارد اما یک تعریف وجود دارد که می‌توان به آن اکتفا کرد .هوش مصنوعی یا Artificial intelligence) که به اختصار AI است، در واقع در مقابل هوش طبیعی است که ما انسان‌ها از آن بهره می‌بریم . در واقع این نوع هوش توسط ماشین ارائه می‌شود . در واقع ما انسان‌ها با انتشار و ایجاد اشتراک داده به ماشین امکان یادگیری می‌دهیم . در این حال Machine طوری به داده‌های ما دسترسی میگیرد و از آنها برای کمک به ما استفاده می‌کند . پس قدرتی را به ماشین می‌دهیم که انسانها را یاد بگیرد و به کمک ما در حوزه‌های مختلف بیاید .


 

چگونه می‌توان با کمک AI کد نویسی کرد؟

با توجه به گسترش ابزارهای مختلف خواهیم توانست به این امر صحه بگذاریم تا نتیجه ایده‌آل را بدست آوریم . Artificial Intelligence با استفاده از یک متن ساده تمامی موارد زیر را برای شما در کمترین زمان فراهم می‌کند:

  • ساخت اپلیکیشن 
  • طراحی UI/UX 
  • کدنویسی فرانت اند (HTML , CSS ,JS)
  • کد نویسی بک اند ( Django , Laravel , ASP.NET, …)
  • طراحی دیجیتال تصاویر سایت و گرافیک اپلیکیشن 
  • و…

که همگی موارد مطرح شده به سرعت برای شما ساخته می‌شود و کدها در اختیار شما قرار میگیرد . ممکن است در پیاده سازی آن در سرور یا سیستم مشکل داشته باشید که برای آن هم راه حل وجود دارد ، شما از ابزارها می‌خواهید که راه استفاده را نیز به شما ارائه داده و شیوه نصب در سرور نیز کامل به شما آموزش داده می‌شود.


 

چرا نباید از آن استفاده کرد؟

اینکه باید یا نباید وجود ندارد شکی نیست ، اما یک مورد که بسیار باید به آن توجه داشت این است که ابزارهای هوش مصنوعی صرفا یک ابزار به عنوان کمکی هستند و نباید به ابزار اصلی شما تبدیل شود . باید بدانید که نه تنها برای شما به عنوان کمک هستند بلکه می‌تواند برای شما سبب تنبلی نیز بشود . این نکته هم کنار بگذاریم باید توجه داشته باشید که این امکانات بدون نقص نیستند . 


 

هوش مصنوعی مگر اشتباه هم میکند؟

بله ، فرض کنید ما به یک کودک در حال آموزش دادن هستیم، آن کودک تا زمانی که درک کامل از اشتباه داشته باشد باید یکسری باگ‌ها را رو کند تا واکنش شما را ببیند . بگذارید رو راست بگویم که AI بیشتر از اینکه کمک دست ما باشد به دنبال یادگیری بیشتر و قوی‌تر کردن دیتابیس خود است . 


 

چالش‌های این دست ابزارها

بزرگترین چالش برای کد نویس ها دیباگ کردن است . کد نویس زمانی که یک پروژه را به حد پیاده سازی می‌رساند باید کدها را Run کرده و مشکلاتی که در آن هست یا اصطلاحا باگ‌های موجود را برطرف کند . پس با این نکته که هنوز هوش مصنوعی کاملا بی نقص نیست باید به این نکته توجه کنید که نیاز به Debug کردن دارد و باید کدهایی که به صورت خروجی برای شما به نمایش داده شده را پیاده سازی و اشکالات آن را برطرف کنید . این امر ممکن است زمان زیادی از شما بگیرد و حتی تا روزها زمان شما را اشغال کند که این مورد برای یک کدنویس خیلی مهم خواهد بود مگر اینکه به آن ابزار و مشکلاتش آگاهی داشته باشد.

 

ابزارهای AI برای کمک به کدنویسی:

CodeT5

CodeT5

Replit GhostWriter

Replit GhostWriter

Seek

Seek

Cody by Sourcegraph

Cody by Sourcegraph

AI2SQL

AI2SQL

MutableAI

MutableAI

GitHub Copilot

GitHub Copilot



 

آیا برای استفاده از این ابزارها باید به Artificial Intelligence مسلط بود ؟

خیر نیازی به داشتن دانش خاصی غیر از زبان مد نظر شما نیست . و شما صرفا باید با چند کلیک و نوشتن یک متن ساده به آنچه لازم دارید برسید . دیگر مورد لازم شما این است که بتوانید با استفاده از زبان انگلیسی دستور لازم را به ابزار خود بدهید . پس در صورت نداشتن دانش لازم در انگلیسی از گوگل ترنسلیت استفاده کنید . متن خود را با زبان فارسی وارد کرده و خروجی که به زبان انگلیسی است را به ابزار خود انتقال دهید . 


 

چگونه کد خروجی را دیباگ کنیم ؟

برای این مورد نیز یکسری ابزارها برای شما هست که می‌توانید از آنها استفاده کنید . به عنوان مثال وبسایت DebugCode.ai مراجعه کنید که البته لازم است این نکته را تکرار کنم که هیچکدام از این ابزارهای کامل نیست و ممکن است عیب هایی داشته باشند .


 

نتیجه 

استفاده از تمامی موارد مطرح شده برای شما طراحی شده تا در کار خود به بهینه ترین نسخه خود تبدیل شوید . حال می‌توانید با استفاده از آنها بخش بخش کد خود را با اتربیوت و امکاناتی که در نظر دارید پیاده سازی کنید . چگونگی استفاده برای شما هیچ محدودیتی ندارد ، به عنوان مثال می‌توانید تمام پروژه خود را به هوش مصنوعی بسپارید که باز هم به این موضوع می‌رسیم که هیچ پاسخ بی نقصی نخواهید داشته مگر برای پروژه های نه چندان پیچیده و نسبتا ساده . پس هوشمندانه از آن استفاده کنید. 


 

  • کدنویسی
  • پروژه
  • هوشمندانه کار کنیم
  • ابزار هوش مصنوعی

نظرات

مطالب مشابه

پرتقال

بهمن 1396 بود که تولید فیلم آموزشی فارسی زبان را شروع کردیم و مفتخریم این روز ها عنوان یکی از بزرگترین و معتبر ترین وب سایت های آموزش ویدئویی کشور از دید شما کاربران عزیز را به خود اختصاص داده ایم. صدها مدرس متخصص و هزاران ویدئو آموزشی با کیفیت برای شما فراهم کرده ایم تا لحظات و خاطرات آینده ساز و آرامش بخشی را با آموزش های ما تجربه کنید.

درباره پرتقال
  • telegram
  • instagram
پروانه نشر دیجیتال

کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گروه آموزشی پرتقال است. ضوابط حاکم بر وبسایت پرتقال، مبتنی بر قوانین جاری جمهوری اسلامی ایران است.

Porteqali.com All Rights Reserved. Copyright 2024 ©